Loading...

A relaxációban és a meditációban

Relaxáció

Relaxáció esetén a legfontosabb cél a feszültségtől való megszabadulás. Alapszinten itt nincsenek különösebb célok azon felül, hogy minél jobban lazítsuk el magunkat. Természetesen itt is vannak technikák, és a relaxációs terápia ennél sokkal többet jelent, de a hétköznapi életben az ellazulást, a mindennapok taposómalmából való kilépést jelenti. Az autogén tréning technikájának megtanulása például megkönnyíti az ellazulást.

A neurofeedback segíteni tud az ellazulásban, a feszültségtől való megszabadulásban. Segíti a szorongás csökkentését, az ellazult állapot elsajátítását. Segít abban, hogy fel tudjuk ismerni már a feszültség első jelét is, és ne várjuk meg, amikor már felerősödnek a tünetek. Azonban figyeljünk arra, hogyha a feszültség már pszichoszomatikus betegéget okoz, forduljunk szakemberhez. 

Meditáció

A meditáció nem egyszerű pihengetést jelent, hanem szellemi céllal folytatott koncentrációs elmélyülést is. Különböző meditációs iskolák működnek, amelyek segítséget nyújthatnak azoknak, akik különböző technikák segítségével mélyebbre szeretnének merülni a tudatukba. Itt különféle mentális technikák léteznek, amely révén a gyakorló utazásokat tehet belső életében. Célszerű ezeket a gyakorlatokat megfelelő végzettséggel rendelkező személy felügyelete alatt végezni.

A neurofeedback abban tud segíteni, hogy ezek a belső kirándulások egyre mélyebbre és mélyebbre történjenek. Az ún. alfa-theta tréning segítségével egész mély tudatállapotokig lehet eljutni.

FONTOS: az alfa-theta tréninget kizárólag csak stabil, mentálisan tökéletesen egészséges emberek végezhetik. Azoknak az embereknek, akik szorongósak, depressziósak, érzelmileg labilisak, vagy bármilyen típusú pszichés problémákkal küzdenek, nem szabad ilyen gyakorlatokat végezniük, mert rontani fog az állapotukon!